Blogs over BruiningsadviesBlogs over GezondheidBlogs over Veiligheid

Waarom jij bang moet zijn voor zonlicht

Of waarom juist niet…

Wat doe jij wanneer je bang wordt gemaakt door allerlei verschillende berichten over zon en huidkanker? Je gaat je beschermen! En is er een bedrijf dat hier, toevallig, enorme winsten mee behaalt? Ja.

Dermatologisch bedrijf Galderma voert al jaren een campagne waarmee angst wordt gecreëerd voor blootstelling aan zonlicht (UV-licht). Deze campagne is gestart in 1981 en is opgezet door Galderma en andere bedrijven die een volledige heerschappij willen over de ‘health-care’ behandelingen: behandelingen die ziekten vertragen of in sommige gevallen stoppen.

Galderma verdient miljarden met de behandeling van huidkanker. Het alternatief, het verantwoord omgaan met, voorkomen en genezen van de gevolgen van UV-straling, is te GOEDKOOP. Er wordt niets aan verdiend.

Waarom jij bang moet zijn voor zonlicht (2)

Waarom jij bang moet zijn voor zonlicht (1)

Wie is Galderma?

Galderma is opgericht door Nestlé en L’Oréal in 1981, na de start van de Australische gezondheidscampagne, Slip! Slop! Slap!. Het bedrijf maakt medicijnen tegen huidkanker en andere huidziekten, waarbij juist weer UV-belichting gebruikt wordt als belangrijkste en meest effectieve component van de behandeling. Men heeft het dus toch nodig.

In 2014 kocht Nestlé de andere helft van de aandelen over van L’Oréal waardoor de waarde van het bedrijf steeg naar meer van 6 miljard euro. Gezien de bedragen die hier klaarblijkelijk in omgaan, is het niet verbazingwekkend dat Galderma de ‘sponsor’ is van organisaties over de hele wereld die mensen bang maken voor zon: organisaties die onder het mom van wetenschappelijke studies mensen verleiden tot het gebruik maken van antizonnebrandcrèmes met filter.

Beste lezer, ga verantwoord om met je lijf en onder meer met zonlicht. Wees je bewust van het gevaar van de zon, maar laat je niet bang maken. De zon is onze vriend, niet onze vijand. Hij is hier immers langer dan de mens…