Nieuw wetenschappelijk onderzoek
03.08.2011 – Meer zon leidt tot Minder kanker
Vrouwen die meer dan eens per maand, over een periode van meerdere decennium, de zonnebank gebruiken lopen 37 procent minder kans op borstkanker. Dit zijn de uitkomsten volgens de nieuwste studie onder bijna 50.000 Zweedse vrouwen welke zijn gevolgd over een periode van 15 jaar! Door de toevoeging van deze harde onderzoeksresultaten aan dit wetenschappelijk onderzoek, kan er met zekerheid worden gemeld dat de voordelen van regelmatig blootstellen aan uv-straling (zonnen) veel belangrijker zijn dan de gevolgen van overmatig zonnen.
De onderzoekers van de Universiteit van Oxford in Engeland, de Universiteit van Oslo in Noorwegen, het Instituut Karolinska in Zweden en de School van Harvard van Volksgezondheid in de Verenigde Staten publiceerden deze wetenschappelijke studie deze week online op de website Cancer Epidemiology, Biomarkers en de Prevention. Deze studie toont aan dat de vrouwen die op een regelmatige basis zonnen en één week per jaar op zonvakantie gaan, het algemeen risico met 30 procent verlagen op alle lichamelijke kanker en 44! procent had zelfs minder borstkanker, vergeleken met vrouwen welke niet of te weinig zonnen. De vrouwen hadden een leeftijd tussen de 10 en 29 jaar.
Een lange periode werd gesuggereerd dat cumulatieve blootstelling aan uv niet beschermend was. Nu geloven deze wetenschappers dat vitamine D onlosmakelijk samengaan met uv-blootstellingen en is het zeer aannemelijk, dat het zorgt voor een vermindert risico op kanker.
Wil jij ook het risico op kanker wetenschappelijk verlagen? Maak dan gebruiken van onze Voordeelbundels!
Joffrey Teusink
**Ga jij nu meer zonnen omdat steeds vaker bewezen wordt dat zonnen gezond is? Laat anderen en ons het weten! Alvast bedankt!
Bijzonder bedachtzaam verhaal. Hopelijk komt hier nog een vervolg op. Ik ben in ieder geval behoorlijk verwonderd. Ga absoluut zo door!